စိုင္းလူမင္း.....
မႏၲေလးတိုင္းေဒသၾကီးအတြင္းရွိ မႏၲေလးျမိဳ႕ျပနယ္နမိတ္အတြင္း
ခ်မ္းျမသာစည္ျမိဳ႕နယ္၊ တမၸ၀တီရပ္တြင္ အထြန္းကားဆံုးနွင့္ အတြင္
က်ယ္ဆံုးပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ျမန္မာရိုးရာ ပန္းပညာမ်ားထဲတြင္
ပန္းတဥ္းပညာရပ္အား ေလ့လာသိရွိခြင့္ရရွိေစရန္ ဆရာ ေပတလူ(ကာတြန္း)
မွ ကူညီပံ႔ပိုးမွဳျဖင့္ တမၸ၀တီရပ္မွ ပန္းတဥ္းပညာရွင္ ဆရာဦးေန၀င္း(ဗႏၶဳလ
ေၾကးသြန္း) နွင့္ ေတြ႕ဆံုေလ့လာခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
ပန္းတဥ္းပညာတြင္ ေၾကးသြန္း၊ ေၾကးေခတ္ပညာရပ္(၂)မ်ိဳး သတ္မွတ္
ထားရွိျပီး အေသးစားလုပ္ငန္း၊ အၾကီးစားလုပ္ငန္း၊ အခတ္လုပ္ငန္းဟူ၍
ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ အထည္သစ္၊ အထည္ၾကီး ဟူ၍လည္း ေခၚၾကသည္။
တုမၸ၀တီရပ္တြင္ ပန္းတဥ္းတန္း၊ ေၾကးသြန္းခတၲန္းဟူ၍ အမည္မ်ားနွင့္ ေၾကး
သြန္းေၾကးခတ္လုပ္ငန္းမ်ားသည္ အမရပူရေခတ္၊ ဘိုးေတာ္မင္းတရား(ခ)
ဗဒံုမင္းသည္ အမရပူရျမိဳ႕ကို သကၠရာဇ္(၁၁၄၄)ခုနွစ္တြင္ တည္ခဲ့သည္မွ
စတင္၍ ေၾကးသြန္းရပ္ ၊ခတၲန္းရပ္မ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ထိုရပ္ကြက္မ်ားသည္ အမရပူနန္းျမိဳ႕ေတာ္၏ ေတာင္ဘက္ရပ္တြင္
ယေန႕တိုင္ရွိေနျပီး တမၸ၀တီ/အ္ အမည္ကိုလည္း ေၾကးသြန္းရပ္၊ ခတၲန္း
ေခၚတြင္ခဲ့သည္။သကၠရာဇ္၁၂၂၁ ခုနွစ္တြင္ မင္းတုန္းမင္းသည္ နန္းျမိဳ႕ေတာ္
ကို မႏၲေလးေတာင္အနီးတြင္ ေျပာင္းေရႊ႕တည္ထားစံျမန္းခဲ့သည့
္အတြက္
တမၸ၀တီရပ္သည္ ေတာင္ျပင္ေၾကးသြန္းခတၲန္း ျဖစ္ခဲ့ရသည္။မင္းတုန္းမင္း
တရားသည္ မႏၲေလးရတနာပံုေရႊျမိဳ႕ေတာ္ၾကီး ကို တည္ေသာအခါ ျမိဳ႕ျပ
နယ္နမိတ္မ်ားကို သတ္မွတ္ျပီး လမ္းမ်ား၊ ရပ္ကြက္မ်ားကို အကြက္ခ်၍
စနစ္တက် စီမံေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
၀င္းမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ ဥပမာအားျဖင့္ ပုလဲ၀င္း၊လန္ဒန္၀င္း၊
ေက်ာက္၀င္း၊ဂုဏ္တန္၀င္း၊ဦးက်ား ၾကီး၀င္း စသည္ျဖင့္ ရွိခဲ့သည္။ရပ္ကြက္
မ်ားကိုလည္း လုပ္ကိုင္ၾကေသာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားနွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္
ေစရန္ စာတိုက္တန္း၊ကမၼ၀ါတန္း၊ သံထီးတန္း၊ ေက်ာက္ဆစ္တန္း၊ပန္းတဥ္း
တန္း၊ေၾကးသြန္းခတၲန္း ေခၚတြင္ခဲ့သည္။
အမရပူရေခတ္တြင္ ဘိုးေတာ္မင္းတရား(ခ)ဗဒံုမင္းလက္ ထက္က
" မင္းျဖဴမွန္မွန္ေျပာ" သေကတၤရွိ ေၾကးပိႆခ်ိန္ ၅၅၅၅၅ ရွိေသာေခါင္းေလာင္း
ၾကီးတစ္လံုး သြန္းလုပ္ေစခိုင္းထားရွိခဲ့သည္။ ယခုအခါတြင္ နာမည္ၾကီး
ကမၻာေက်ာ္မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္း ၾကီး အျဖစ္ေတြ႕ရသည္။ သကၠရာဇ္၁၁၇၀
ျပည့္နွစ္တြင္ သြန္းေလာင္းခဲ့သည္။
ထို႕အတူ ဘၾကီးေတာ္စစ္ကိုင္းမင္း လက္ထက္တြင္လည္း သကၠရာဇ္
၁၁၈၉ ခုနွစ္တြင္ မဟာေမရုမကုဋဃ႑ရာဇအမည္နွင့္ ေၾကးပိႆ ာခ်ိန္
၁၅၀၀၀ရွိ ေခါင္းေလာင္းၾကီး တစ္လံုး သြန္းေလာင္းခဲ့သည္။ထိုေခါင္းေလာ င္း
ၾကီးမ်ား သြန္းလုပ္ခဲ့ၾကေသာ ပန္းတဥ္းအစုသား မင္းမွဳထမ္းတို႕သည္ပင္လွ်င္
ျမိဳ႕ျပေရႊ႕ေျပာင္းရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၾကျပီး တမၸ၀တီရပ္ကြက္ျဖစ္လာမည့္ အရပ္
ေဒသတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္ဟု ယူဆရသည္။အဆက္အႏြယ္မ်ား
မွာလည္း ေခါင္းေလာင္းလုပ္ငန္းကိုပင္ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္လွ်က္ ရွိသည္
ဟု ဆိုသည္။
မႏၲေလးျမိဳ႕ျပနယ္နမိတ္၀န္းက်င္ တြင္ ေတြ႕ျမင္နိုင္ေသာ ေၾကးသြန္း
ရုပ္ထု၊ ရုပ္လံုးမ်ား၊ ေၾကးစည္ေခါင္းေလာင္း၊ေမာင္း၊ဗု ဒၶ ေၾကးဆင္းတုေတာ္
မ်ားစြာ ရွိေနျပီျဖစ္သည္။ မဟာမုနိဘုရားၾကီးတြင္ ေအာင္ေက်ာ္ေဒ၀ါ၊ ေအာင္
ေက်ာ္ေဇယ်ာ နတ္ရုပ္ၾကီးမ်ား ျငိမ္းခ်မ္းသာယာခ်ိန္တြင္ ပိႆာခ်ိန္၃၂၄၆
ပိႆာရွိ ေၾကားစည္ေတာ္ၾကီးကိုလည္းေကာင္း၊ မဟာျမတ္မုနိဘုရားၾကီးကို
ဓည၀တီရခိုင္ျပည္နယ္ဘက္မွ ေရႊျမိဳ႕ေတာ္အေရာက္ သယ္ယူပင့္ေဆာင္လာ
ခဲ့ေသာ အိမ္ေရွ႕မင္း သီရိဓမၼဘိဇယ သီဟသူရပံုေၾကးရုပ္ စသည္တို႕ကို
လည္းေကာင္း ေလ့လာၾကည့္ရွဳနိုင္ေပသည္။ထို႕ျ ပင္ မႏၲေလးေတာင္ေျခရွိ
ေၾကးဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ စစ္ကိုင္းေတာင္ေပၚတြင္ရွိ ဗုဒၶ ဆင္တုေၾကးသြန္း
ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီးမ်ားနွင့္ အျခားေသာ ေၾကးသြန္းအရုပ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္နိုင္
သည္ဟု သိရသည္။
စစ္ၾကိဳေခတ္တြင္ ေရးဆြဲခဲ့ၾကေသာ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ဦးဘမွန္၊
ဦးဘဖန္တို႕၏ လက္ရာျဖစ္သည့္ မဟာဗႏၶဳလျမင္းစီးပန္းခ်ီကားကို
မႏၲေလးနိပတ္ေတာ္ေရး ဆရာေအး၏သား အလကၤာေက်ာ္စြာေမာင္မွ
အသစ္ေရးခြဲခဲ့သည္။ထိုပန္းခ်ီကား ကိုမွီျပီး ဦးျမေသာင္းမွ မဟာဗႏၶဳလ
ျမင္းစီးေၾကးရုပ္ကို သြန္းေလာင္းခဲ့သည္။
ထို႕အျပင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဥပစာေရွ႔တြင္ ရွိေသာ ရတနာပံုေခတ္
ဟန္ ေၾကးျခေသၤနွစ္ရုပ္ကို ဦးခ်စ္မွ သြန္းလုပ္ခဲ့သည္။လြတ္လပ္ေရးဗိသု ကာ၊
တပ္မေတာ္၏ ဖခင္ျဖစ္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ပံုတူေၾကးရုပ္ၾကီးမ်ားကို
လည္း တမၸ၀တီရပ္မွ ေၾကးသြန္းပညာရွင္မ်ား အသီးသီးတာ၀န္ယူ
သြန္းေလာင္းခဲ့ၾကျပီး သမိုင္း၀င္ပုဂၢိဳလ္ မ်ား၏ ေၾကးရုပ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊
သာသနာ့အာဇာနည္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ပံုတူေၾကးရုပ္ၾကီးမ်ား၊ သစ္သား
ပန္းပု၊ ပလာစတာပန္းပုရုပ္မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားခဲ့ေသာ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ေနာင္၊
အေလာင္းဘုရား၊ က်န္စစ္မင္းတို႕၏ ေၾကးရုပ္မ်ား ၊ မႏၲေလးျမိဳ႕တည္နန္းတည္
ပဥၥမသဂၤါယနာတင္ ဘ၀ရွင္ မင္းတုန္းမင္းေၾကးရုပ္စသည္မ်ား ကို
နိုင္ငံေတာ္အတြက္ အထင္ကရယဥ္ေက်းမွဳ ပီပီသသရဲရဲဲ၀ံ့၀ံံ့လက္စြမ္းျပ
ခဲ့ၾကသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ မႏၲေလး ခ်မ္းျမသာစည္ျမိဳ႕နယ္မွ တမၸ၀တီသည္ ေထာင့္စံု၊
ဘက္စံု၊ က႑စံု ျဖည့္ဆည္းေပးေနၾကေသာ ရိုးရာပန္းပညာရွင္မ်ား ေပၚထြန္း
ရာနယ္ေျမျဖစ္သျဖင့္ ပန္းတဥ္းပညာျဖစ္ေသာ ေၾကးသြန္း၊ေၾကးေခတ္ပညာ
ရပ္မ်ားအား အမရပူရေခတ္၊ ရတနာပံုေခတ္မွစျပီး ဘိုးေဘးမ်ား၊ ဆရာၾကီးမ်ား
၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တန္ဖိုးထားေသာအားျဖင့္ ပညာရပ္မ်ား မတိမ္ေကာေစရန္
ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ေနလွ် က္ ရွိၾကသည္ဟု သိရသည္။
Kawlin Media Group
(စိုင္းလူမင္း-အယ္ဒီတာ)
Sailumin35@gmail.com
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
မႏၲေလးတိုင္းေဒသၾကီးအတြင္းရွိ မႏၲေလးျမိဳ႕ျပနယ္နမိတ္အတြင္း
ခ်မ္းျမသာစည္ျမိဳ႕နယ္၊ တမၸ၀တီရပ္တြင္ အထြန္းကားဆံုးနွင့္ အတြင္
က်ယ္ဆံုးပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ျမန္မာရိုးရာ ပန္းပညာမ်ားထဲတြင္
ပန္းတဥ္းပညာရပ္အား ေလ့လာသိရွိခြင့္ရရွိေစရန္ ဆရာ ေပတလူ(ကာတြန္း)
မွ ကူညီပံ႔ပိုးမွဳျဖင့္ တမၸ၀တီရပ္မွ ပန္းတဥ္းပညာရွင္ ဆရာဦးေန၀င္း(ဗႏၶဳလ
ေၾကးသြန္း) နွင့္ ေတြ႕ဆံုေလ့လာခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။
ပန္းတဥ္းပညာတြင္ ေၾကးသြန္း၊ ေၾကးေခတ္ပညာရပ္(၂)မ်ိဳး သတ္မွတ္
ထားရွိျပီး အေသးစားလုပ္ငန္း၊ အၾကီးစားလုပ္ငန္း၊ အခတ္လုပ္ငန္းဟူ၍
ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ အထည္သစ္၊ အထည္ၾကီး ဟူ၍လည္း ေခၚၾကသည္။
တုမၸ၀တီရပ္တြင္ ပန္းတဥ္းတန္း၊ ေၾကးသြန္းခတၲန္းဟူ၍ အမည္မ်ားနွင့္ ေၾကး
သြန္းေၾကးခတ္လုပ္ငန္းမ်ားသည္ အမရပူရေခတ္၊ ဘိုးေတာ္မင္းတရား(ခ)
ဗဒံုမင္းသည္ အမရပူရျမိဳ႕ကို သကၠရာဇ္(၁၁၄၄)ခုနွစ္တြင္ တည္ခဲ့သည္မွ
စတင္၍ ေၾကးသြန္းရပ္ ၊ခတၲန္းရပ္မ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ထိုရပ္ကြက္မ်ားသည္ အမရပူနန္းျမိဳ႕ေတာ္၏ ေတာင္ဘက္ရပ္တြင္
ယေန႕တိုင္ရွိေနျပီး တမၸ၀တီ/အ္ အမည္ကိုလည္း ေၾကးသြန္းရပ္၊ ခတၲန္း
ေခၚတြင္ခဲ့သည္။သကၠရာဇ္၁၂၂၁ ခုနွစ္တြင္ မင္းတုန္းမင္းသည္ နန္းျမိဳ႕ေတာ္
ကို မႏၲေလးေတာင္အနီးတြင္ ေျပာင္းေရႊ႕တည္ထားစံျမန္းခဲ့သည့
တမၸ၀တီရပ္သည္ ေတာင္ျပင္ေၾကးသြန္းခတၲန္း ျဖစ္ခဲ့ရသည္။မင္းတုန္းမင္း
တရားသည္ မႏၲေလးရတနာပံုေရႊျမိဳ႕ေတာ္ၾကီး
နယ္နမိတ္မ်ားကို သတ္မွတ္ျပီး လမ္းမ်ား၊ ရပ္ကြက္မ်ားကို အကြက္ခ်၍
စနစ္တက် စီမံေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
၀င္းမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ ဥပမာအားျဖင့္ ပုလဲ၀င္း၊လန္ဒန္၀င္း၊
ေက်ာက္၀င္း၊ဂုဏ္တန္၀င္း၊ဦးက်ား
မ်ားကိုလည္း လုပ္ကိုင္ၾကေသာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားနွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္
ေစရန္ စာတိုက္တန္း၊ကမၼ၀ါတန္း၊ သံထီးတန္း၊ ေက်ာက္ဆစ္တန္း၊ပန္းတဥ္း
တန္း၊ေၾကးသြန္းခတၲန္း ေခၚတြင္ခဲ့သည္။
အမရပူရေခတ္တြင္ ဘိုးေတာ္မင္းတရား(ခ)ဗဒံုမင္းလက္
" မင္းျဖဴမွန္မွန္ေျပာ" သေကတၤရွိ ေၾကးပိႆခ်ိန္ ၅၅၅၅၅ ရွိေသာေခါင္းေလာင္း
ၾကီးတစ္လံုး သြန္းလုပ္ေစခိုင္းထားရွိခဲ့သည္။
ကမၻာေက်ာ္မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္း
ျပည့္နွစ္တြင္ သြန္းေလာင္းခဲ့သည္။
ထို႕အတူ ဘၾကီးေတာ္စစ္ကိုင္းမင္း လက္ထက္တြင္လည္း သကၠရာဇ္
၁၁၈၉ ခုနွစ္တြင္ မဟာေမရုမကုဋဃ႑ရာဇအမည္နွင့္ ေၾကးပိႆ ာခ်ိန္
၁၅၀၀၀ရွိ ေခါင္းေလာင္းၾကီး တစ္လံုး သြန္းေလာင္းခဲ့သည္။ထိုေခါင္းေလာ
ၾကီးမ်ား သြန္းလုပ္ခဲ့ၾကေသာ ပန္းတဥ္းအစုသား မင္းမွဳထမ္းတို႕သည္ပင္လွ်င္
ျမိဳ႕ျပေရႊ႕ေျပာင္းရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၾကျပီး တမၸ၀တီရပ္ကြက္ျဖစ္လာမည့္ အရပ္
ေဒသတြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္ဟု ယူဆရသည္။အဆက္အႏြယ္မ်ား
မွာလည္း ေခါင္းေလာင္းလုပ္ငန္းကိုပင္ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္လွ်က္ ရွိသည္
ဟု ဆိုသည္။
မႏၲေလးျမိဳ႕ျပနယ္နမိတ္၀န္းက်င္
ရုပ္ထု၊ ရုပ္လံုးမ်ား၊ ေၾကးစည္ေခါင္းေလာင္း၊ေမာင္း၊ဗု
မ်ားစြာ ရွိေနျပီျဖစ္သည္။ မဟာမုနိဘုရားၾကီးတြင္ ေအာင္ေက်ာ္ေဒ၀ါ၊ ေအာင္
ေက်ာ္ေဇယ်ာ နတ္ရုပ္ၾကီးမ်ား ျငိမ္းခ်မ္းသာယာခ်ိန္တြင္ ပိႆာခ်ိန္၃၂၄၆
ပိႆာရွိ ေၾကားစည္ေတာ္ၾကီးကိုလည္းေကာင္း၊
ဓည၀တီရခိုင္ျပည္နယ္ဘက္မွ ေရႊျမိဳ႕ေတာ္အေရာက္ သယ္ယူပင့္ေဆာင္လာ
ခဲ့ေသာ အိမ္ေရွ႕မင္း သီရိဓမၼဘိဇယ သီဟသူရပံုေၾကးရုပ္ စသည္တို႕ကို
လည္းေကာင္း ေလ့လာၾကည့္ရွဳနိုင္ေပသည္။ထို႕ျ
ေၾကးဆင္းတုေတာ္မ်ား၊ စစ္ကိုင္းေတာင္ေပၚတြင္ရွိ ဗုဒၶ ဆင္တုေၾကးသြန္း
ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီးမ်ားနွင့္ အျခားေသာ ေၾကးသြန္းအရုပ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္နိုင္
သည္ဟု သိရသည္။
စစ္ၾကိဳေခတ္တြင္ ေရးဆြဲခဲ့ၾကေသာ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ဦးဘမွန္၊
ဦးဘဖန္တို႕၏ လက္ရာျဖစ္သည့္ မဟာဗႏၶဳလျမင္းစီးပန္းခ်ီကားကို
မႏၲေလးနိပတ္ေတာ္ေရး ဆရာေအး၏သား အလကၤာေက်ာ္စြာေမာင္မွ
အသစ္ေရးခြဲခဲ့သည္။ထိုပန္းခ်ီကား
ျမင္းစီးေၾကးရုပ္ကို သြန္းေလာင္းခဲ့သည္။
ထို႕အျပင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဥပစာေရွ႔တြင္ ရွိေသာ ရတနာပံုေခတ္
ဟန္ ေၾကးျခေသၤနွစ္ရုပ္ကို ဦးခ်စ္မွ သြန္းလုပ္ခဲ့သည္။လြတ္လပ္ေရးဗိသု
တပ္မေတာ္၏ ဖခင္ျဖစ္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ပံုတူေၾကးရုပ္ၾကီးမ်ားကို
လည္း တမၸ၀တီရပ္မွ ေၾကးသြန္းပညာရွင္မ်ား အသီးသီးတာ၀န္ယူ
သြန္းေလာင္းခဲ့ၾကျပီး သမိုင္း၀င္ပုဂၢိဳလ္ မ်ား၏ ေၾကးရုပ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊
သာသနာ့အာဇာနည္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ပံုတူေၾကးရုပ္ၾကီးမ်ား၊ သစ္သား
ပန္းပု၊ ပလာစတာပန္းပုရုပ္မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားခဲ့ေသာ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ေနာင္၊
အေလာင္းဘုရား၊ က်န္စစ္မင္းတို႕၏ ေၾကးရုပ္မ်ား ၊ မႏၲေလးျမိဳ႕တည္နန္းတည္
ပဥၥမသဂၤါယနာတင္ ဘ၀ရွင္ မင္းတုန္းမင္းေၾကးရုပ္စသည္မ်ား
နိုင္ငံေတာ္အတြက္ အထင္ကရယဥ္ေက်းမွဳ ပီပီသသရဲရဲဲ၀ံ့၀ံံ့လက္စြမ္းျပ
ခဲ့ၾကသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ မႏၲေလး ခ်မ္းျမသာစည္ျမိဳ႕နယ္မွ တမၸ၀တီသည္ ေထာင့္စံု၊
ဘက္စံု၊ က႑စံု ျဖည့္ဆည္းေပးေနၾကေသာ ရိုးရာပန္းပညာရွင္မ်ား ေပၚထြန္း
ရာနယ္ေျမျဖစ္သျဖင့္ ပန္းတဥ္းပညာျဖစ္ေသာ ေၾကးသြန္း၊ေၾကးေခတ္ပညာ
ရပ္မ်ားအား အမရပူရေခတ္၊ ရတနာပံုေခတ္မွစျပီး ဘိုးေဘးမ်ား၊ ဆရာၾကီးမ်ား
၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တန္ဖိုးထားေသာအားျဖင့္ ပညာရပ္မ်ား မတိမ္ေကာေစရန္
ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ေနလွ်
Kawlin Media Group
(စိုင္းလူမင္း-အယ္ဒီတာ)
Sailumin35@gmail.com
.jpg)
No comments:
Post a Comment