အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစုပါ တီ
ေၾကျငာခ်က္အမွတ္
၂ /၂၀၁၄
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ ေဒသျဖစ္သည္႔
ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း “ ေရႊ” ကမ္းလြန္ ဓါတ္ေငြ႔တူးေဖာ္ထုတ္လုပ္ႏိုင္မႈ ၏အက်ိဳးဆက္အျဖစ္
၁၂၀ စတုရန္းကီလိုမီတာအက်ယ္အ၀န္းရိွ ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစက္မႈဇံုကို ရမ္းျဗဲကြ်န္းေပၚတြင္
တည္ေဆာက္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ တရုတ္ႏိုင္ငံ၏ စြမ္းအင္လုိအပ္မႈကို ျဖည္႔ဆည္းႏုိင္ရန္၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏွင့္အာဖရိကေ ဒသမွ
ေရနံတင္သေဘာၤၾကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းကိုလည္း တည္ေဆာက္ေနျပီ ျဖစ္သည္။ တဆက္တည္းတြင္ ကုန္းတြင္းပိတ္ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ အဆိုပါ
ေရနံႏွင့္ အျခားေသာ သံႏွင့္သံမဏိပစၥည္းမ်ား သယ္ယူႏိုင္ရန္ ကီလိုမီတာ ၈၀၀ အရွည္ရိွ မီးရထားလမ္းကို
ျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ တရုတ္အစိုးရပိုင္ CITIC အုပ္စုတုိ႔ ၂၀၁၁ ဧျပီလက လက္မွတ္ ေရးထိုး
ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္႔အတုိင္း ယခုအခါ လုပ္ငန္းမ်ား အစျပဳေနျပီျဖစ္သည္။
ေက်ာက္ျဖဴစက္မႈဇံုတြင္
ေရနံခ်က္စက္ရံုႏွင့္ ေရနံဓါတုစက္ရံုမ်ား၊ သတၱဳသန္႔စင္စက္ရံုမ်ား၊ သေဘၤာက်င္း မ်ား၊
ေရထြက္ပစၥည္း၊ လယ္ယာထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အထည္အလိပ္၊ ကားအပိုပစၥည္းစက္ရံုမ်ား စသည္တုိ႔
ပါ၀င္ေနပါသည္။ စက္မႈဇံုေနရာအတြက္ ေျမသိမ္းယူမႈေၾကာင့္ လူဦးေရ ုႏွစ္သိန္း ရိွသည့္ ေက်ာက္ျဖဴျမိဳ႕နယ္တြင္
ေလာေလာဆယ္ ရြာေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ ဖယ္ရွားခံေနရျပီး ထိုက္တန္ေသာ ေလ်ာ္ေၾကးမရရိွသည္႔အျပင္
ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေပးမႈမ်ားလည္းမရိွပါ။ ထုိ႔အျပင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၂၀ ကုန္က်ခံ
ေဖာက္လုပ္မည္႔ ရထားလမ္း( ေနာင္အခါ ကားလမ္း အပါအ၀င္တို႔ ) သည္ အမ္း၊ မင္းဘူး၊ မေကြး၊
မႏၱေလး၊ လားရိႈးႏွင့္ မူဆယ္ျမိဳ႕နယ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းတည္ရိွမည္ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ မေရွာင္မလႊဲသာ
ေျမယာသိမ္းဆည္းမႈမ်ား၊ လမ္းအူေၾကာင္းေဖာက္ရန္အတြက္ သစ္ခုတ္ခြင့္ႏွင့္ယင္းသစ္ခုတ္ခြ င့္ကို
အသံုးခ်၍ စီးပြားျဖစ္အလြန္အကြ်ံ ထုတ္ယူလာႏိုင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ထိခုိက္မႈတုိ႔
ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။
စက္မႈဇံုရွိ စက္ရံုမ်ားမွထြက္ရိွေသာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္အား
ထိခိုက္ေစမည္႔ အႏၱရာယ္မ်ားမွာလည္း တြက္ဆ၍မရႏိုင္ပါ။ ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ အလားတူ စက္မႈဇံုမ်ား၏ဆိုးက်ိဳးမ်ားေၾကာ င့္
ပတ္၀န္းက်င္လူထုအား ကင္ဆာေရာဂါအပါအ၀င္ ေရာဂါဘယထူေျပာသည္႔ဒဏ္ ခံေနရျခင္းကို သင္ခန္းစာယူ၍
ဤၾကိဳတင္ကာကြယ္ေရး အစီအမံမ်ား ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။ ၄င္းအျပင္ သဘာ၀အႏၱရာယ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ
ဆုိင္ကလုန္းႏွင့္ဆူနာမီဒဏ္တုိ႔ ကို အကာအကြယ္ျပဳႏုိင္သည့္ သဘာ၀မ်ိဳးအဏုဇီ၀ႏွင့္ ဇီ၀မ်ိဳးစိတ္တို႔မွီခိုရာ
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယ အၾကီးဆံုး ဒီေရေတာမ်ား ျပဳန္းတီးမႈကို အကာကြယ္ေပးႏိုင္သည္႔ အေနအထားအစီအမံတုိ႔သည္လည္း
ပါရွိျခင္းရွိေၾကာင္း မေတြ႔ရိွရပါ။
-၂ -
အဆိုပါစက္မႈဇံုကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း မ်ား
၊ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ရထားလမ္း ၊ကားလမ္းတို႔ကို BOT စနစ္ျဖင့္ ရာစုႏွစ္၀က္၊ အႏွစ္
(၅၀) တိုင္တုိင္ တရုတ္ႏိုင္ငံ၏ အက်ိဳးစီးပြားသက္သက္ေအာက္တြင္သာ တိုက္ရိုက္ ရိွေနမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား ထိန္းသိမ္္းေစာင့္ေရွာက္ေရး ရႈေဒါင့္မွၾကည္႔လွ်င္လည္း၊
စီးပြားေရးအခ်ဳပ္အျခာအာဏာလံုျခံ ဳမႈကို ပြန္းပဲ့တိုက္စားခံရမည့္
အလားအလာ ေပၚလာႏိုင္စရာ ရွိေနပါသည္။ ဤသို႔ေသာ အေနအထားတြင္ ေဒသခံျပည္သူတုိ႔၏ လူေနမႈဘ၀မ်ား
နစ္နာမႈမ်ား၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း စသည္တို႔ ဆံုးရံႈးရမႈမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ၏သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ အား ေရရွည္ထိခုိက္ပ်က္စီးႏိုင္မႈမ်ာ း၊
ရထားလမ္း/ကားလမ္း ၊ စက္မႈဇံုႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတုိ႔၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္
ျမန္မာႏိုင္ငံဖြံ႔ျဖိဳး တိုးတက္ေစႏိုင္မည့္ ကုန္ထုတ္စီးပြားျဖစ္စဥ္ႏွင့္ မဆက္စပ္ဘဲ
သီးျခားလြတ္ကင္းစြာ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ေနမည့္ အေျခအေနမ်ားသည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံေရးတြင္
မမွ်မတရာေရာက္လာႏိုင္မည့္အေရးကိ ု ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအင္အားစု NDF ပါတီမွ စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္မိပါသည္။
သို႔ပါ၍ -
(က) CITIC ကုမၸဏီလုပ္ငန္းစုႏွင့္ျမန္မာအာ ဏာပိုင္တို႔မွ
အဆိုပါ စက္မႈဇံု၊ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ရထားလမ္း၊ကားလမ္း စီမံခ်က္မ်ားကို ျပည္သူသုိ႕
ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ခ်ျပေပးရန္။
(ခ) စီမံကိန္းအတြက္ ေျပာင္းေရႊ႕ခံျပည္သူမ်ားအား ယင္းတို႔၏
သေဘာဆႏၵအရ ညိႈႏိႈင္းေျပ လည္ေစရန္ႏွင့္ အတင္းအၾကပ္ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းမျပဳရန္။
(ဂ) သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိမ္းသိန္းေရးႏွ င့္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာကိစၥမ်ားကိ ု
ေစာင့္ေရွာက္အကာ အကြယ္ေပးရန္ႏွင့္ လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်းာ၏ ေစာင့္ၾကည္႔ေလ့လာေရးအစီအမံမ်ား
ပါ၀င္ ေစရန္။
(ဃ) ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားေရးဘ၀မ်ား မဆံုးရံႈးေစရန္အတြက္
စက္မႈဇံုအတြင္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား
ျဖန္႔က်က္ခ်ထားေရး အစီအမံမ်ား ျဖည္႔ဆည္းေပးရန္ ။
စသည္တို႔ကို ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးမွ
အေဆာတလ်င္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုလုိက္ပါသည္။
ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီ
No comments:
Post a Comment