က်ြန္ေတာ္ ပညာေရးစီမံ ခန့္ခြဲမွ ု
သင္တန္းကို မႏ ၱေလးမွာ (၂၆ ၊ ၁ ၊၁၄)
မွ(၃၁ ၊ ၁၊ ၁၄)အထိတက္ေရာက္ခဲ့ရပါ
သည္။ထိုသင္တန္းတြင္ ၂၀၁၅/၂၀၁၆
မွစတင္ၿပီး ျမန္မာနိုငိငံဧ။္ အေျခခံပညာ
ေရးက႑မွာ စာသင္ ႏွစ္ ေျပာင္းလဲမည့္
အစီအစဉ္ တစ္ခု ပါ ပါသည္။တိုးးလာ
ေသာစာသင္ႏွစ္အရ ေနာက္ထပ္ ခန္ ့
မည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားကိစၥလည္းပါသည္။
မူလတန္းစာသင္ႏွစ္ ကို( ၆ )ႏွစ္
ႄကာမွာျဖစ္ရ်္အလယ္တန္းဆင့္တြင္
(၄)နွစ္ၾကာကာ အထက္တန္းဆင့္တြင္
(၃) ႏွစ္ၾကာမည္ျဖစ္ပါသည္။
စာသင္ႏွစ္အခ်ိန္ကြာျခားခ်က္သည္
ယခင္စာသင္ႏွစ္ထက္ (၂)ႏွစိပိုသြားသည္။
အေျခခံပညာ ၿပီးရန္အတြက္ အသက္(၂)
ႏွစ္ ယခင္ ေက်ာင္းသားေတြ ထက္ပိုႀကီး
လာမယ္။
ပညာေရးအႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေသ
ခ်ာဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ကေလးမ်ားသင္ယူ
တတ္ေျမာက္မွဳေကာင္းရန္ အေလးမထား
နိင္ငံတကာ၊အာစီယံပညာသငိကာလတို ့
ႏွငိ့ ကိုက္ညီေစရန္ လို့ ့ေဖၚျပထားတယ္
၀န္ထမ္းခန္ ့ထားရန္မွာလဲ (၁၂)
တန္းအတြက္ M.A, M.Scဘြဲ ့ရသူသာ
ခန့္ထားသငိ့ တယ္လို ့ပါတယ္။
အဲဒီသင္ခန္းစာၿပီးေတာ့ ေမးစရာ
ေတြအမ်ားႀကီးျဖစ္လာပါတယ္။
၁။ အႀကံျပဳတင္ျပခ်က္မ်ားကို
research လုပ္ၿပီးတင္တာလား
ေမးပါတယ္။
၂။အေျခခံပညာၿပီးလ်င္ GCE. A
levelသတ္မွတ္ပါက သငိျကားမညိ့
ဆရာ/ဆရာမကို M.A, M.Scကို
သာခန့္ ့ထားရန္လို ့ပါေတာ့ အေျခခ့ပညာ
ေရးကိုhigher level ေပးမလို့ ့လား။
အဆင့္ျမင္မွာေတာင္ မဟာဘြဲ ့မရဘဲ
ဂုဏ္ထူးတန္းႏွင္ ့သ႐ုပ္ျပ၊နည္းျပေတြခန္ ့
ထားတာေတြ ့ဘူးပါတယ္။
လစာေလး(၂ပဲ ေျခာက္ျပား)ႏွင့္အ
ေႂကြးတပူပူနဲ့ ၊B.Ed၀င္ခြင့္ေျဖ။သင္တန္း
တက္ၿပီးႄကိဳးစား၊အနစ္နာခံခဲ့တဲ့ ဆရာ
ေတြကို အထင္ေသးတာလား၊ေနရာမေပး
ခ်င္တာလား။
(၁၀)တန္းအမွတ္ မေကာင္းလို့
၀ိဇၨာ သိပၸံတက္ျပီုး သင့္သလို မဟာဘြဲ ့
ရလာသူက အမွတ္(၄၀၀)ေက်ာ္ရထား
လို ့ပညာေရးေကာ္လိပ္ တက္ရသူထက္
သာေနမယ္ထင္တာလား။
၃။ အဆင့္ျမင့္ပညာကေမြးထုတ္ထားတဲ့
M.A, M.Sc. ကေရာ GCE. A
Level မီၾကသလား။လက္ေတြ CET
အထက္တန္းျပေတြရွိပါတယ္။
၄။ဒီကိစၥေတြ ေဆြးေႏြးေတာ့ ေအာက္ေျခ
ေရာက္ေအာင္ ဘာေႀကာင့္အသိမေပး
တာလဲ။
၅။ရည္႐ြယ္ခ်က္ စာတမ္းထုတ္ျပီး တျမိဳ ့
နယ္လ်င္ အႀကံျပဳစာတမ္း တစ္ေဆာင္
ေတာင္း၊ တကၠသိုလ္ တစ္ခုလ်င္အႀကံ
ျပဳစာ တစ္ေဆာင္ေတာင္း၊သုေတသန
ႏွင့္ေပါင္းရလ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္း
မလဲ။
အခုဟာကေတာ့ အရင္ကအတိုင္း
ဘဲ သူတို ့လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္ၿပီးမွ ေဆြး
ေႏြးပြဲ ဆိုၿပီး အတင္းရိုက္သြင္းတာပါ။
စိတ္မေကာငိးဘူးဗ်ာ။
ေနာင္လည္း--------
ပညာေရး၀န္ထမ္းတစ္ဦး
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
သင္တန္းကို မႏ ၱေလးမွာ (၂၆ ၊ ၁ ၊၁၄)
မွ(၃၁ ၊ ၁၊ ၁၄)အထိတက္ေရာက္ခဲ့ရပါ
သည္။ထိုသင္တန္းတြင္ ၂၀၁၅/၂၀၁၆
မွစတင္ၿပီး ျမန္မာနိုငိငံဧ။္ အေျခခံပညာ
ေရးက႑မွာ စာသင္ ႏွစ္ ေျပာင္းလဲမည့္
အစီအစဉ္ တစ္ခု ပါ ပါသည္။တိုးးလာ
ေသာစာသင္ႏွစ္အရ ေနာက္ထပ္ ခန္ ့
မည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားကိစၥလည္းပါသည္။
မူလတန္းစာသင္ႏွစ္ ကို( ၆ )ႏွစ္
ႄကာမွာျဖစ္ရ်္အလယ္တန္းဆင့္တြင္
(၄)နွစ္ၾကာကာ အထက္တန္းဆင့္တြင္
(၃) ႏွစ္ၾကာမည္ျဖစ္ပါသည္။
စာသင္ႏွစ္အခ်ိန္ကြာျခားခ်က္သည္
ယခင္စာသင္ႏွစ္ထက္ (၂)ႏွစိပိုသြားသည္။
အေျခခံပညာ ၿပီးရန္အတြက္ အသက္(၂)
ႏွစ္ ယခင္ ေက်ာင္းသားေတြ ထက္ပိုႀကီး
လာမယ္။
ပညာေရးအႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေသ
ခ်ာဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ကေလးမ်ားသင္ယူ
တတ္ေျမာက္မွဳေကာင္းရန္ အေလးမထား
နိင္ငံတကာ၊အာစီယံပညာသငိကာလတို ့
ႏွငိ့ ကိုက္ညီေစရန္ လို့ ့ေဖၚျပထားတယ္
၀န္ထမ္းခန္ ့ထားရန္မွာလဲ (၁၂)
တန္းအတြက္ M.A, M.Scဘြဲ ့ရသူသာ
ခန့္ထားသငိ့ တယ္လို ့ပါတယ္။
အဲဒီသင္ခန္းစာၿပီးေတာ့ ေမးစရာ
ေတြအမ်ားႀကီးျဖစ္လာပါတယ္။
၁။ အႀကံျပဳတင္ျပခ်က္မ်ားကို
research လုပ္ၿပီးတင္တာလား
ေမးပါတယ္။
၂။အေျခခံပညာၿပီးလ်င္ GCE. A
levelသတ္မွတ္ပါက သငိျကားမညိ့
ဆရာ/ဆရာမကို M.A, M.Scကို
သာခန့္ ့ထားရန္လို ့ပါေတာ့ အေျခခ့ပညာ
ေရးကိုhigher level ေပးမလို့ ့လား။
အဆင့္ျမင္မွာေတာင္ မဟာဘြဲ ့မရဘဲ
ဂုဏ္ထူးတန္းႏွင္ ့သ႐ုပ္ျပ၊နည္းျပေတြခန္ ့
ထားတာေတြ ့ဘူးပါတယ္။
လစာေလး(၂ပဲ ေျခာက္ျပား)ႏွင့္အ
ေႂကြးတပူပူနဲ့ ၊B.Ed၀င္ခြင့္ေျဖ။သင္တန္း
တက္ၿပီးႄကိဳးစား၊အနစ္နာခံခဲ့တဲ့ ဆရာ
ေတြကို အထင္ေသးတာလား၊ေနရာမေပး
ခ်င္တာလား။
(၁၀)တန္းအမွတ္ မေကာင္းလို့
၀ိဇၨာ သိပၸံတက္ျပီုး သင့္သလို မဟာဘြဲ ့
ရလာသူက အမွတ္(၄၀၀)ေက်ာ္ရထား
လို ့ပညာေရးေကာ္လိပ္ တက္ရသူထက္
သာေနမယ္ထင္တာလား။
၃။ အဆင့္ျမင့္ပညာကေမြးထုတ္ထားတဲ့
M.A, M.Sc. ကေရာ GCE. A
Level မီၾကသလား။လက္ေတြ CET
အထက္တန္းျပေတြရွိပါတယ္။
၄။ဒီကိစၥေတြ ေဆြးေႏြးေတာ့ ေအာက္ေျခ
ေရာက္ေအာင္ ဘာေႀကာင့္အသိမေပး
တာလဲ။
၅။ရည္႐ြယ္ခ်က္ စာတမ္းထုတ္ျပီး တျမိဳ ့
နယ္လ်င္ အႀကံျပဳစာတမ္း တစ္ေဆာင္
ေတာင္း၊ တကၠသိုလ္ တစ္ခုလ်င္အႀကံ
ျပဳစာ တစ္ေဆာင္ေတာင္း၊သုေတသန
ႏွင့္ေပါင္းရလ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္း
မလဲ။
အခုဟာကေတာ့ အရင္ကအတိုင္း
ဘဲ သူတို ့လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္ၿပီးမွ ေဆြး
ေႏြးပြဲ ဆိုၿပီး အတင္းရိုက္သြင္းတာပါ။
စိတ္မေကာငိးဘူးဗ်ာ။
ေနာင္လည္း--------
ပညာေရး၀န္ထမ္းတစ္ဦး
No comments:
Post a Comment